05 de gener, 2007

Elogi de l'ecologia

Hola amics. He fet un descobriment al voltant de l'ecologia: un descobriment d'un benefici inesperat, per demostrar que l'ecologia és positiva a molts nivells. I per això us explicaré una història que, per més inri, és verídica. Com alguns de vosaltres sabeu, sóc ecologista a ultrança: vaig en bici, consumeixo poc, reaprofito paper (totes les Morts Novates han estat dibuixades en paper reutilitzat) i, naturalment, reciclo. Doncs corria el dia 4 de gener quan vaig decidir posar una mica d'ordre als regals que m'havien caigut al nadal i que corrien per allà en una trista bossa de paper. Pos res: buido la bossa, separo els regals i començo a contar els diners que m'han caigut (coses de la familia...) a veure... 20... 10... 20... 50... 20 més... Total, 120 euracos. No està mal. Llavors, vaig anar a posar els diners a la cartera. Abans d'això vaig fer "acopio" de totes les restes de paperets i paperots i coses que també et donen quan et fan regals però que realment no necessites i vaig anar a possar-ho tot a la bossa del reciclatge... I res, el dia transcorre amb la tranquilitat que dona la rutina. I al final del dia, quan surto de treballar, decideixo anar a comprar regalillos de reis: tralalí, tralalà... Arribo a la primera tenda i compro un llibre. Llavors li foto una ullada a la cartera... Ohdiosmío! Doncs només tenia 20 euros!! On s'han fotut els 120 d'aquest matí??? Ratjos? Me'ls he deixat a casa? Decideixo que si, que deu ser això i me'n vaig a una altra tenda, disposat a fer ús de la targeta de crèdit... Tampoc va fer falta. A les hores que surto de treballar, quan vaig arribar al centre, ja estava tot tancat. Del dia següent, el 5, ja no passava: haig de comprar els regals. Total, que vaig a buscar els 120 euros... RATJOS!! No hi són!! On estan? Què en vaig fer? Busco per tot arreu. A la cartera torno a mirar. Les butxaques de la jaqueta... No hi són. Com pot ser? Els vaig ficar sense adonar-me en algun lloc poc comú? Entre les pàgines de la meva agenda? No. Potser entre els calendaris que se suposava que havia de vendre? Ostres! Doncs igual si! Però en vaig deixar un fotimer a la seu d'agermanament (la ONG propietària dels calendaris). Tot i això, considero bastant improbable la possibilitat d'haver-me'ls deixat allà. Només amb una situació de tenir les mans plenes de coses pot ser possible que m'hagués passat una cosa així... Mans plenes de coses... Un moment! Una idea passa pel meu cap... No serà... Vaig a la bossa del paper reciclat i començo a regirar... Doncs si amics!! Havia posat 120 euros a reciclar! I aquí ve l'elogi de l'ecologia de la que parla el títol: amb tot aquest relat us vinc a dir que l'ecologia té aventatges inesperats. Reciclar, ajuda a la teva economia! I si no hagués reciclat? I si tot hagués anat a les escombreries normals? I si hagués llençat les escombreries al container?? Ara seria 120 euros més pobre!! Sigueu ecològics, my friends! L'ecologia ajuda l'economia!